27/09/2014 Marconi Vorst - Vk Mireille Wemmel : 7 - 1

BEZOEK AAN HET SLACHTHUIS VAN...VORST !




Speciaal voor de Carlo (omdat ne journalist is) den uitslag: 7-1 VERLOREN !!!

Heb lang gedacht van hoe ik dit verslag zou noemen: ‘Ne slag in ’t water’ of ‘Cadeau maison’ of ‘Den off-day van het jaar’ of ‘Hoe je je zelf den duvel aan kunt doen zonder druk van de tegenstander’, maar aangezien ik redelijk mathematisch aangelegd ben heb ik gekozen voor het volgende : Voetbal is heel simpel, als je wil winnen moet je zien dat de volgende rekensom (Het aantal gescoorde doelpunten) – (het aantal tegendoelpunten) positief is.
In ons geval was het resultaat gelijk aan – 6. Wat beïnvloedde bij ons de rekensom?:

1. Het aantal gescoorde doelpunten was onvoldoende. Buiten het op wilskracht gescoorde goaltje van Corneel kwamen we er te weinig aan te pas. De tegenstanders vingen onze stand-inn aanvallers gemakkelijk op waardoor we te weinig kansen afdwongen. Ik noem hierbij geen namen want als je gewend bent om op een totaal andere plaats te spelen is dit een ondankbare taak.
2. Het aantal tegendoelpunten: Dat was op te bleiten. En dan nog met een redelijk op elkaar ingespeelde verdediging waar we verleden jaar wel ons mannetje mee konden staan. Als je er 7 binnenkrijgt heeft ieder en wel één op zijn geweten. We gaan er dus niet teveel over zeveren. Laten we gewoon maar stellen dat van de 7 goals er wel 6 gevolg waren van een rechtstreekse fout van iemand van onze ploeg. Dat zegt genoeg. En als ik zeg rechtstreeks zeg dan was ’t wel zeer rechtstreeks, we schoten hem nog niet in onze eigen goal, maar ’t was zo goed als… Ik dacht even dat de chinezen weer aan ’t wedden waren op belgische voetbal…

Neen, het was een match om snel te vergeten. Zo één waarna we zelfs geen zin hadden om te ‘wringen’ met de pintjes. Volgende week moeten we dus wel weer winnen? Al is ’t maar om te kunnen wringen in ’t Hoekske.

Een deze week véél minder Lyrische Lorre ;-)

Geen opmerkingen: