12/09/2015 Le Clan - Vk Mireille Wemmel : 2 - 2



Voor zij die niet weten wat dat wil zeggen kan u zich altijd tot onzen Dree National wenden maar ik denk dat het normaal wel verstaanbaar is zeker?

Alle gekheid op een stokje: Hoe een match die ge zeker moest winnen kapot wordt gefloten door een arbiter, echt een gevoel van een verkochte match. Op zeker moment dacht ik zelfs dat de chinese gokmafia hier achter zat, zo erg was’t.

Ge zou denken: 2-2 uit spelen tegen een goede ploeg is een goed resultaat maar neen hoor, enooorm frustrerend. Zeker voor uwe reporter ter plekke die na 4 frutfoutjes er na 25 minuten al uit ligt na 2 keer geel. Maar ja, ge moet dat maar eens doen hé, tegen een opgebrand pikzwart luciferstekske spelen: Ge kijkt ernaartoe en ’t valt al, ge komt eraan en ’t valt uiteen in duizend stukskes (allee zogezegd hé, want der was ook veel comedie mee gemoeid) Voor zij die het liever in beeld hebben, hierbij een beeld met heel veel gelijkenissen met dienen speler:



Soit we begonnen redelijk goed aan de match, en dat is nadien ook niet anders geweest. Vanachter redelijk secuur met ons gruut laweit Nare in de hoofdrol, die, zelf toe zijn beste element (ik dus) er moest mee stoppen van den arbiter, het uitmuntend bleef verderdoen met Yvan en Raffe. In ’t midden een goed werkend systeem met onze kapitein Phille en Jurgen in de hoofdrol, geflankeerd door Bellon en Davve, en in de frontlinie Gunther en Mich.

Ook normaal dat we op voorsprong kwamen, we kregen gewoon de beste kansen. 0-1 dus na 10 minuten na een goal van Mich.

Maar toen begon de ref ook mee te spelen. Ik krijg mijn eerste gele kaart voor eigenlijk niet erg veel (naar mijn maatstaven hé), onze Jo krijgt na een fout uitgelokt door hetzelfde uitgedroogd luciferstekske ook geel (1e gele kaart in 32 jaar Mireille!!) + penalty tegen gefloten. Ongeloof en frustratie alom maar Jo haalt hem eruit met een wereldvoetsafe. Het blijft 0-1. Maar dan krijg ik (en dit terwijl ik al teken had gedaan aan Maurits om me te wisselen) mijn 2e gele kaart AANGESMEERD. En toen moesten we verder met 10.

Na de rust scoort hun beste speler de gelijkmaker en dan denken we allen MILJAARDEMILLE POTVERDEDJUUSE KLOOTENKUTARBITER VAN MIJN VOETEN. Bon, misschien niet allen maar in ieder geval ik toch. Maar dat was zonder rekening te houden met onze grote vechtlust en drang naar overwinning die we toen lieten zien. Ik denk dat het Phille is die de onze 2e binnentrapte of kopte, soit 1-2 en dik verdiend.

We krijgen dan nog een hoop kansen van Mich die net dat laatste tikske nog mist om er nog 2 binnen te rammen, Bellon die te ver van de goal zijn schot te overhaast lost, Maurits (knap ingevallen, net zoals Pieter en Wouter trouwens) die net niet winkelhaak binnentrapt want net iets te laag en nog in het bereik van hun (goede) keeper. Soit, ’t had op 10 minuten van het einde eigenlijk met 1-4 moeten geplooid zijn, de match.

Intussen was het Yvan die aan ’t bakkeleien was geraakt met ons opgedroogd stekske met het bekende gevolg dat ook hij geel krijgt + penalty tegen. En dat na alweer een majestrale Schwalde van opnieuw dat lullig aanvallerke van hun. Dit was er echt over! 2-2 eindstand dus, KLOTE!

Maar wat ik onthou is hetvolgende: Dat we met 10 tegen 11 die gasten vanaf het midden van de 2e helft van de kastje naar de muur gespeeld hebben, dat iedereen ongelooflijk gevochten heeft voor elkaar,  dat de Maurits toch nog fameus kan uithalen, dat we zeker nog gaan winnen als we zo voortdoen en dit zelfs met uilskuikens van arbiters!

Volgende week winnen we, da’s zeker! En hopelijk is er gene arbiter, altijd beter (voor mij)

Geen opmerkingen: